torsdag 24 april 2014

Orosanmälan hos socialtjänsten

För ett tag sedan fick jag ett brev från socialtjänsten i den kommunen jag bor i. Det gällde en orosanmälan för mina barn.

När jag väl var på mötet hos socialtjänsten så fick jag veta att det var min före detta frus svägerska som hade anmält mig för psykisk misshandel mot mina barn och mitt ex. Under mötet fick jag läsa hennes påståenden kring vad jag skulle ha gjort eller inte gjort för mina barn och sedan frågade handläggaren en hel del frågor kring detta. Jag har aldrig känt mig så ifrågasatt men förstår att det är deras jobb. I slutet på mötet fick jag svaret att det troligtvis inte skulle öppnas någon utredning kring detta och jag skulle få besked veckan efter.

Nu har det gått en månad utan att jag har fått någon information kring detta vilket har gjort mig orolig. Har försökt att få tag på handläggaren men inget svar via telefon så för någon dag sedan så mejlade jag och frågade. Nu idag kom svaret och ingen utredning kommer att öppnas.

En liten sak som gör att livet kan bli lite enklare att leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar